Wild kids!!

Skidorna från andra världskriget plockades fram igår och när alla fått på sig sina skidor och väskor så var det två kilometer skidtur, i skogen! Det låter inte så långt men det kändes långt! Först över en åker och sedan korsa en väg som inte hade någon snö och upp för en backe och sedan in i skogen! Efter det var det två mördarbackar! Den första klarade jag mig ur utan att ramla men det blev fler vurpor i den andra backen! Precis innan jag skulle åka ner så vänder jag mig om till Sara och säger jag älskar dig, när jag sedan vänder mig om ramlar jag omkull! Det var här det roliga började! Mina älskade vänner tog lite kort medan jag kämpade med att komma upp. Hade en överviktig väska på ryggen som inte gjorde det hela lättare! När jag kommit upp och åkte ner en bit så fastnade skidan i en kvist och jag föll igen! Då kom vår lärare Glen och tog i mina stavar men jag ramlade igen! Men det var sista gången, ner för backen och så över lite diken och vi var framme vid vårt kommande hem!!

När jag kom hade alla redan börjat skotta bort all snö så då var det tags att bygga tält! När tältet var uppe och klart gjorde vi mat som såg ut som barnspya och det smakade inte mycket bättre! Efter ett stort tjat om korv så fick vi äntligen två korvar var vid lägerelden! Så mysigt! Där satt vi och grillade korv medan Johanna valde lite låtar från min mobil som vi satt och skrek till.

Kabinen tändes och det började bli varmt i tältet, wihoo! Så det var bara in i tältet och göra sig hemmastad. Det blev riktigt jävla varmt alltså! Där inne pratade vi en del, berätta spökhistorier med mera! Efter ett tag kom någon på att de fanns mer korv och oboy, så vi gjorde korv och oboy! Mums! Tält B hade det roligaste och varmaste tältet och de kom över några avundsjuka Aare som ville ha våran korv. Oskar var en skön typ som hade lika roligt som vi!

Det var otroligt varmt i tältet hela natten och vid se så slutade vi elda och det blev bara kallare och kallare! Tillslut fick man gå upp och börja riva allt, inte riktigt så varmt och skönt. När allt var nere så tog vi på oss skidorna och drog hemåt. Jag och Hannah tog "pulkan", inte riktigt en sådan pulka som man åker i! Uppför en bra bit innan det kom en redig nedförs backe! Först ramlade Hannah som då drog ner mig och i nedförsbacken så blev det kaos med pulkafan och knäfan satte igång och jidra! Ska byta ut skiten inom kort!!! Men något positivit sker med allt negativt och jag fick åka scoter en bit, alltid lika roligt!

När allt var återställt så åkte vi till Torpis där vi fick lunch och klassen började bråka om att vi inte skulle ha någon övning! Snälla, bit ihop! Men jag och Johanna fick tillslut ha våran övning. Den gick väldigt lagom fort, men de var den kallaste tiden under veckan men det gick fint i alla fall!!

Nu sitter vi på rummet och pratar! ska sluta på denna roman nu! God natter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0