Snöskottning och avslutningsmiddag

Klockan sex igår morse, torsdag, så gick bussen från Gälegården och vi böt sedan landskap för att ha fjällräddning med tre fjällräddare! Bussresan tog tre timmar och det var svinkallt på bussen och inte bättre utanför. Vi började i alla fall med att ha en genomgång inomhus och gick sedan ut och kollade på en skoter med en pulka. Kallt som fan, så vi gick in och åt lite mat. För att ha en till lite genomgång för att sedan bli utropna på ballkongen. Där vi fem och fem fick skotta snö, och snabbt skulle de gå! Så vi skottade där i omgånger och all snö var borta på en halvtimme. Vi tog bort 250 kilo snö var, ungefär! Innan vi gick ut där sa de att vi skulle ta på oss skor och kanske en mössa. Så inga handskar eller jacka hade jag men när man skottade så kände man inte kylan utan det var först när man kom in som fingrarna ville dö! Men mina gulliga klasskamrater lånade ut sina armhålor, så de blev varma igen!

Sen fick vi gömma transponder åt varandra och söka rätt på dem och stå och sonda i lite snö. Så var det time to go in och prata lite mer och sedan gå igenom utrustningen! Jag lärde mig rätt så mycket av den här dagen så nu kära barn kan ni åka med mig säkert i backen! Ser ni till så att jag inte hamnar i en lavin ska jag göra allt jag kan för att få upp er ur den! så nu för tiden ska vi börja åka med transponder och spadar på oss, så är chansen större att vi överlever!!

Efter en lika kall bussresa var det krig om duscharna! Vi skulle nämligen ha våran avslutningsmiddag och hela klassen ville duscha innan, jag hamnade som nummer två i ordningen på min dusch så fick rätt lungt. Tycker synd om de som hamnade sist! men man kunde ju inte precis njuta av duschen, utan de stod några utanför och skrek, precis som jag gjort på personen innan. Men det gick bra och så var det bara på med kläderna, sminket och i med glittersprayet! Älskar glittar, aaah!

Till för rätt fick jag, eller fick vi typ någon röra på en macka, hur gott som helst!! Sen kom varmrätten som var potatisgratäng och fläskfilé och efter det kom kladkakan! Mellan varmrätten och kladkakan så pratade våran lärare Anette och gick igenom hela klasslistan och sa lite saker till varje.person! Var apnervös innan hon kom till jag! Och kunde inte hålla tårarna inne men inget störtgråt här inte!

Idag har vi haft teoretiskt och praktiskt prov. MVG och VG+ på de teoretiska och de praktiska gick rätt så bra det också men de provet som jag inte gjorde sist gick skit! Satt över tiden så mycket att bussen lämnade mig här och de skulle ta med mat men maten blev stannad av lite lastbilar så fick äta samma som på middag och lika gott idag!

Nu är de the last time in the Torpshammar with the gang! Nohooo....! Fett sorligt ju.... GOd jul, gott nytt år och glad påsk!!

Kommentarer
Postat av: thess

vi ses på onsdag, jag jobbar (; <3

2009-01-16 @ 18:35:59
Postat av: jelena

JAFFA JAG ORKAR INTE LÄSA DIN ENORMA INLÄGG.



Getb rid off them! :D

haha, puss!

2009-01-16 @ 23:42:49
URL: http://jelenas.blogg.se/
Postat av: thess

fööööör långa faktiskt :P

2009-01-17 @ 22:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0