Svarte Petter



Snacka om att man rider världens snällaste häst! Kom inte riktigt upp så tidigt som jag hoppats imorse men sen iväg i snöstormen men fick som tur skjus av Ida och Pernilla. Efter att ha byggt banan och allt sånt så tog jag ut Petter och började rida fram. Inget bra första hopp men sedan blev det bara bättre och bättre och det kändes jätte bra innan jag skulle in på banan. Försökte spänna sadelgjorden innan jag gick in på banan men den var på högsta. Så inne på banan var allt lugnt, jag tänkte börja åt fel håll men kom sedan på att starlinjen var på andra sidan så vi vända där lite och så! Efter hinder nummer två så tappar jag ena stigbygeln, skoj! Så jag kämpar med att försöka ta den men lyckas inte, så hoppar klart hela banan med en stigbygel. Tackar Petter för att han var så himla duktigt, trots att jag satt helt ojämnt i sadeln, tänkte knappt på något annat än att styra och hålla mig kvar. Inget rättande av galopp eller liknande, han hoppade allt jag styrde på, vilket jag tackar för! Så kom vi till omhoppningen, fortfarande ingen stigbygel, synd att det inte var ny startsignal. På nästsista hindret kände jag hur sadeln började glida och jag tog en snävare sväng än planerat för att klara banan, så hoppade vi sista hindret och sedan gled sadeln åt sidan! Och jag visste inte vart mållinjen var någonstanns så försökte sitta kvar ett tag men sedan såg jag att flaggan var nere och då tänkte jag hoppa av men då satt jag fast i stigbygeln men då gled sadeln helt på sned och sedan fick jag göra en snygg avhoppning/avramling! Jag vet inte riktigt vad det räknas som men på baken stod jag i alla fall! Så jag är riktigt nöjd med Petters insatts idag, inte riktigt lika nöjd med min egen! När jag sitter och tittar på filmen ser jag hur sadeln börjar glida vid nästsista hindret och att den sitter riktigt på sned över sista och ja, ska se om jag kan ladda upp den här sedan! Annars finns den på facebook! Petter var i alla fall världens underbaraste idag!

Nu ska jag vidare till min favorit Therese och sedan ska vi till Najaden och gymma, jippi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0