Helt jävla sjukt

Sommaren 2008 var det ju fotbolls EM, vilket jag följde in i minsta detalj. Ställde klockan för de olika matcherna och åkte in till kungträdgården och tittade på Sveriges matcher, vilket var extreamt roligt! Att det kan bli sådan känsl av att bara titta på tv. Innan matcherna sjöng vi hejarramsor och sjöng med landslaget i Sveriges nationalsång. Man hörde knappt musik som spelades för att alla sjöng så högt. En stor suck föll över kungträdgården när Sverige släppte in bollen och jublet visste inga gränser när Sverige gjorde mål. Vem var det jag kramade där nyss egentligen innan man gick vidare till nästa. Alla hoppa, jublade och kramades!!

Så var jag hemma hos Tessi en dag och vi gick ut på hennes tomt, som vi ofta gjorde då, och spelade lite fotboll. När jag sa att jag ville börja spela fotboll igen! Och Tessi kom på den kloka idén att jag skulle börja i hennes lag. Detta var i början av sommaren och i slutet av sommaren så ringde Tessi och sa att träningen hade börjat och att jag skulle komma ner och testa. Och det var inte många som trodde att jag faktiskt skulle börja, inte ens Tessi har jag hört. Men sen stod jag där på träningen och nu har man fotbollslicens. Och det är lite sjukt på något sätt!! Jag tror jag var tolv år när jag slutade på fotboll och sedan slutade jag på innebandyn när jag var 16 år och nu är man tillbaks till fotbollen. Det är helt sjukt kul som helst men ändå helt sjukt! Trodde nog faktiskt inte att jag skulle börja och absolut inte att jag skulle fortsätta men är otroligt glad att jag gjorde det.

Nu träffar jag även Tessi mycket mer än vad jag gjorde innan. Innan sommaren kanske vi träffades vi 1-2 gånger i månaden, ibland oftare och ibland sällare. Men nu träffas vi ja, minst tio gånger i månaden. Vilket är kalaskul!! .





Kommentarer
Postat av: Thess

Det är fett nice att du har börjat spela!

Vi ses idag ;)

2009-02-18 @ 12:14:25
Postat av: jelenas

naaw, du får dra fiskehistorien på träningen.

hehe. Hoppas din öron blir fina! :D

2009-02-18 @ 18:00:29
URL: http://jelenas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0