Framtiden väntar

Och vad fan ska det bli av den? Har fått lite reklam och högskolan nu men vet e tusan vad jag vill jobba som eller med? Det är två saker jag vet att jag vill, flytta hemifrån och skaffa hund men sen då, eller innan det då? Måste ju kunna betala hyra och hunden och samtidigt kunna leva själv. Vet inte om jag vill jobba heltid eller plugga efter studeten?!? Hur ska man veta vad man ska plugga till om man inte vet vad man vill bli. "Älskling jag vet hur det känns, när broar till tryggheten bränns" tills nu har man fått allt serverat på silverfat, nu ska du börja ettan, nu ska du början sexan och min mamma fixade allt det där. Jag ville börja på fotboll, innebandy och ridning, mamma fixade. Gymnasiet fixade man lite mer själv men det var ändå så självklart och nu står man här och måste göra allt själv. Men får väl kolla runt på olika högskoleprogram och se om man hittar någon intressantare än sjuksköterskalinjen, eller om man hittar något jobb som är intressantare än ambulanssjukvårdare. men nu måste jag börja förbereda mig inför träningen med en knä som bultar ur sig smärta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0