Finsk lapphund

Enda sedan jag drömde om att jag hade denna lilla underbara varelse har jag blivit helt såld för denna hundras. Den är ju så otroligt söt, både som valp och som vuxen. Och det är ju jätte lätt att välja hundras efter hur söta dem är. Men man ska ju uppfylla hundes behov också. En vallhund vill ju valla och så vidare. Denna här hunden är allround, utmärkt för spår som jag vill hålla på med och passar även bra som enbart familjehund, perfekt! Och den är inte särskilt stor heller. En tik blir runt 45 centrimeter höga och en hane runt 55, vilket känns väldigt litet när man ser på bilder för de är ju ganska så kraftiga till skillnad mot sin höjd. Och den är inte alls särskilt dyr att försäkra. 129 kronor i månaden men jag tror jag måsta vänta ett tag på min älskling. Och uppe i Umeå blir försäkringen 112 kronor i månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0