Det får duga

Nu har jag fixat klart lite här nu. Är inte helt nöjd men orkar inte hålla på längre! Passa på när man är sjuk att fixa sånt där man aldrig annars gör. Man kanske borde göra läxorna också men det orkar jag inte. Ser fram emot en ny vecka! För varje vecka som går så kommer jag allt närmre Norrland och allt närmre en hund, wohoo! Har funderat och tittat runt på vad som händer efter studenten. Jag vill jobba inom ambulansen, brandkåren eller polisen. Men tror inte jag har det som krävs för att bli brandman och man måste vänta ett år på att bli polis och samma sak där. Men för att få jobba i ambulansen behöver man ju plugga skitmycket, vilket jag tycker är lite nödigt. Det är väl bättre att utbilda personer som kan för ambulans och inte allt annat som sker på sjukhuset. 3-4 år plugg till alltså..! Men är det de som krävs får man väl plugga de åren
och då ska jag inte bli kvar i Stockholm. Ska jag plugga till polis kan jag tänka mig att vara kvar i Stockholm ett år och sedan plugga. Men tre år till i Stockholm, nä usch! Jag trivs skitbra där jag bor men det är alldels för nära Stockholm. Så fort man ska göra något så är det Stockholm som gäller och den staden är så dryg. Stockholm har ingen ände, vart tar Stockholm slut liksom??!?! Folk stressar så sjukt mycket, om man går i normalt tempo hinner typ tusen personer att springa om en på väg till den äckliga tunnelbanan. Och den där tunnelbanan är ett ryckpaket, stannar och åker, stannar och åker! Tunnelbanan är nog det värsta med Stockholm och alla som stressar runt! Och efter som jag valt en skola på andra sidan stan måste jag uppleva tunnelbanan och all stress. Jag bör springa lite på onsdagar man aldrig mer. Så ni som så gärna vill flytta till Stockholm, välkomna, ta min plats, jag vill inte ha den! Norrland, here I come!

Och nu går klockan ruskigt segt! Jag väntar ju på att fotbollen ska börja men klockan kryper fram. ska försöka göra middag tills dess. Hoppas de jag vill ha finns hemma men måste ju laga den själv. Köttbullar och potatismos med lingonsylt och brunsås! Mums, I like! och så har jag lite kvar av denna underbara dricka, brämhults apelsinjuice!
Åh, vad jag älskar denna dryck! Ska önska mig en apelsinpress i födelsedagpresent. Idag när jag skurade golvet började jag tänka på allt praktiskt man behöver när man flyttar hemifrån som! ändå känns så onödigt! Tv och allt sånt kan man ju faktiskt vara utan men typ disktrasor och sånt nödvändigt som man verkligen behöver. Haha! Ska bode bli kul och tråkigt att flytta hemifrån! Vet inte om jag vågar lämna allt här, hästarna, fotbollen, familjen och vännerna! De kommer ju i alla fall finnas kvar här. Eller så tar jag med mig allt, jaa! Men de känns ju omöjligt! Och Anna ska flytta till Göteborg, buhu! Flyttar jag till Ume kommer vi har jätte långt till varandra. Och det är ju inte precis så billigt att vi kan åka till varandra varje helg! Så  får passa på att njuta nu sista året tillsammans. Trean har redan varit så sjukt rolig. De har gått tre veckor i skolan och jag har haft galet roligt! Första veckan i Torpshammar var skitrolig, vi gick och bade i Gälesjön med full påklädnad, skor och allting! I den jobbigare miljon, det var ju inte precis ett badställe vi hittade. Man fick hoppa längs stenare ner till vattnet och där var de också massa stenar man fick hoppa ifrån och sedan var det vass! Men vi har varit inne på eniro och forskat, det är nämligen så att om man fortsätter några kilometer så kommer en mycket större sjö med en badplats som är utmärkt på kartan till och med. Så när vi åker dit den 12 oktober så ska vi gå till denna sjö och bada, Munkbysjön heter den. Men denna gång ska vi ha med oss ombyte men ingen av oss har lust att ställa oss i bikini i oktober så vi tar med oss nya kläder att ta på oss efter att vi har badat i de kläder vi kom i! Så det blir väl en favorit i repris, alla kläder hänger på tork hela veckan. Så var det ungeför föra gången! Jag kom med redan blöta kläder från Cissi och jag kom hem med blöta kläder. Men sådan är jag, inte rädd att blöta ner mig eller smutsa ner mig, som Johanna kan berätta! Haha! Man ska aldrig säga du törs inte till mig, för Du törs inte betyder du måste göra det för mig, haha! Och mamma trodde inte alls att jag skulle börja spela fotboll som artonåring, se på mig nu! Och djurgården möter Umeå just nu, 2-0 till djurgården! Halv sju börjar matchen mellan Sverige och Albanien men jag har hört rykten att min älskade Elmander inte ska spela! Jag tror att Sverige vinner med 2 måls skillnad! Spelar roll om det blir 4-6 eller  34-36 (troligt) men de blir skillnad med två mål! Nu blev jag sugen på att spela fotboll ju, men ska bli helt frisk först och det ska jag bli imorgon, 100 % frisk! Nu ska jag faktiskt gå och titta på Djurgården och Umeå, vet inte riktigt vilka jag hejar på. Adjöö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0