Sunday

Tog en sovmorgon imorse men jag sover aldrig ut när jag väl har sovmorgon, eller det är väl det jag gör men vaknar tidigt som fan. Och imorse när man gick upp så fick man ju ställa tillbaka klockan en timme. Har lyssnat på ABBA hela dagen, städat rummet och pluggat! Vad gör jag nu då? Lyssnar på ABBA, eller ja, tittar på mamma mia! Eller lyssnar på mamma mia filmen kanske man bör skriva, tittar lite då och då! Imorgon ska jag till Tessi, wohoo! Och jag börjar få panik, jag har inte spelat fotboll på två veckor och ska vänta ännu en vecka, ihiiiii! Det är ju så sjukt roligt. I Torpshammar hade man ju alla dessa promenader som tog ut det där springet i bena men det är inte så att jag går ut och går här i fyra timmar bara sådär. Så ännu en gång, jag vill ha en hund!!! Kände lukten av hund idag i mitt rum, underbart! Varför ska den här världen styras av pengar?! Vill hitta ett jobb där jag kan ha med mig hunden, typ polis med hund! Men då ska man vänta ett år efter gymnasiet och sedan gå polishögskolan! Sedan ska man jobba som polis i fem år innan men ens kan söka till det och då kanske det inte finns en ledig tjänst! Och jag vågar inte bli polis! Det absolut ultimata jag vill bli är brandman, det är min högsta dröm! Men vet inte om jag har det som krävs! Och jag vet heller inte om jag har det som krävs för att bli sjuksyrra och kunna jobba i ambulansen. Hm.. ska nog fan bli lapplisa i alla fall, eller parkeringsvakt! Jag tror det kan vara rätt så roligt. Just ja, jag och Sara ska bli lärarare nu! Det skulle faktiskt vara rätt så skoj, kanske inte hela livet men bara testa! Men då ska man ju bli lärare i något roligt, typ omvårdnadsämnena eller estet eller något sånt annat roligt! Orka lära ut svenska till svenska barn, eller matte! Åh, hallelujah, vad de eleverna skulle få det svårt med mig som mattelärare.



På tisdag börjar skolan igen! Nej, inte direkt men det känns så. Imorgon till tisdag ska jag leka med min Therese och Emelie. Sedan måste jag plugga varje dag! Inte nog med att jag har två prov, två inlämningar och två redovisningar nästa vecka så kommer vi få ett rätt så stort arbete från Torpshammar. Hemtenta i akutsjukvård, såg verkligen fram emot det! Men nu är det så mycket samtidigt. Men det blir nog bra! Hade tänkt jobba med projektarbetet nu men sitter fast, vet inte riktigt om man får göra det jag vill. För det har inte så mycket med omvårdnasämnet att göra....! Jag orkar inte göra något projektarbete annars. Jag har jätte svårt att gå in för något helhjärtat som jag inte vill göra, då gör jag det bara för görandets skull! Men får jag däremot göra något jag verkligen vill då kan jag gå in för det så extreamt mycket att det finns inte. Allt som jag köpt på senaste tiden har enbart gått till fotbollen och en resa till Torpshammar var ju inte gratis precis! Men det är så värt det!! Och jag hade inte åkt tre timmar till skolan i tre år om jag inte ville gå i den skolan jag nu går! Men nu vet jag inte om det är värt det längre. Veckorna i Torpshammar är det absolut värt men tre timmar varje dag, naaa, jag vet inte om det är värt det. Sara och Anna gör det värt att åka tre timmar varje dag och Sara gör de där tre timmarna lite roligare. Nu ska jag återgå till mamma mia the movie! Ha det så bra allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0