Djurplågeri

Fixade till bloggen lite och började då skriva vad jag gillar och ogillar i "presentationen" och kom fram till att det värsta jag vet är djurplågeri! Och började skriva lite där men nu har jag övergått hit! Och upprepar och fortsätter!!

Djur är det sötaste och underbaraste som finns på den här jorden. De ger oss så mycket kärlek och de är verkligen våra bästa vänner. Utan djuren skulle vi inte klara oss! Vart kommer mjölken, äggen, osten och alla andra mejerivaror? Från djuren! Vart kommer den där oxfilen från? Djuren! Om vi nu måste äta kött så kan vi väl vårda dem med kärlek in i det sista! Ge djuren ett värdigt liv! Och alla försök vi gör på djur, med framtidens utveckling kan man väl göra en maskin som testar om medicinerna funkar eller inte! Att smink testas på djur är så sjukt! Varför ska dem behöva lida för att vi tror att vi ska bli snyggare! Den klanten som stoppar mascara i ögat får skylla sig själv! Testa det inte på vår oskyldiga små djur! Och pälsindustrin! Det är nog bland det äckligaste som finns, hur fan kan man behandla djur på det sättet! Jag blir så jävla arg.
 
Jag menar inte att alla ska bli vegiterianer, sluta äta medicin, sluta sminka sig och sluta använda päls. Eller jo det sista tycker jag! Sluta använda päls för fan, det är enbart vidrigt, inte ens snyggt! Pälsen ska vara på djuren inte på våra kläder.! Men om vi nu måste äta kött, måste sminka oss och måste ta mediciner så ge djuren ett värdigt slut. Gröna stora marker där de får beta, stora, rena och fina stall med mycket god mat! Och när livet börjar lida mot sitt slut, gör det finnt! Ta veterinären till gården eller ge djuret en fin transport till veterinären. Ge djuren ett fint liv för de ger väldigt mycket till våra liv!

Är det inte bäst att testa mediciner och smink på människor? Det är väl ändå vi som ska använda produkterna?! Och tänkt hur mycket människokött vi bränner upp varje år?! Det måste vara enormt myckekt! Med ökad fetma lär det ju vara lönsamt att göra människokött. Det finns ju de som redan äter människokött, och de har väl aldrig klagat? Det är vi som klagar på dem! Men jag tycker de är mycket bättre än oss andra. Bra ät av varandra, precis som djuren gör! Visst låter det jäkligt äckligt men varför skulle djurkött vara bättre än människokött? Jag och Sara har i alla fall blivit vegiterianer och då blev vi kallade för töntiga, till och med av våran lärare! Och när Oskar sa att pälsen på Saras jacka var gjord av herrelösa hundar i Kina vände sig magen utochin! Sara har kollat upp det nu och det är tydligen räv, inte bra det heller! Men hund? Någonstanns får man dra en gräns, man äter inte hund, man har inte hund på jackor och man testar inte smink på hundar! Hundar, katter, kaniner, marsvin, hamstrar med flera gosar med med, inte äter! Jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna tänka mig att äta hästkött. Man gosar och rider hästar, inte äter dem! Och kött är inte ens så överdrivet gott. Vegitariska schnitzlar var mycket godare än de med kött i, det sa även Anna som fick smaka lite! Korven var däremot godare normalt! Och jag skulle lätt klara mig utan kött, det är bara ett slags kött jag har svårt att avstå. Köttfärs och allt som görs av det, köttbullar, hamburgare, köttfärslimpa, köttfärsgratäng och köttfärssås! Det är de kötträtter som jag har svårt att släppa taget om, speciellt hamburgare! Men resten behöver jag inte i mitt liv! Och någon päls skulle jag aldrig i hela mitt liv köpa, jag använder inte ens fejkpäls! Det ser ju bara töntigt ut "hej hej, jag vill vara med och döda djur men jag har inte råd! Så jag fixar en fejk! Men nu tror ni att jag dödat ett djur"! Ne, päls är uteslutet! De borde slutas tillverkas! Äckliga pälsindistru! Pälsen är underbar, på DJUREN! Inte på oss, då är det bara äckligt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller helt och hållet med!!

2008-10-21 @ 13:43:06
URL: http://saraericson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0