Black beauty

Har nyss torkat av de sista tårarna efter att ha sett Black beauty. Den är så sorlig, rakt igenom! Den går från sådan lycka till sådan sorg och sedan tillbaka till fullkomlig lycka och tårarna bara rinner, hela filmen! Än en gång, hur hemskt kan vi behandla våra djur? Jag älskar verkligen filmer där djuren är huvudrollen, rädda Willy, otroliga vandringen Beethoven med flera, de är så sorliga! Kollade på titanic igår och den var väl lite sorlig men inte alls lika sorlig som Black beauty, jag satt i en och en halv timme och bara grät. Sen är det ju mycket för Bianca och Sune, man blir påmind om hur underbara och hur saknade dem är. Jag skulle göra vad som helst för att få träffa dem igen! Jag saknar dem så och tiden läker inga sår!! I filmen säger Black Beauty att människor är inte bara taskiga mot djur utan även mot människor! Och det har han rätt i men det är mycket värre det vi gör mot  djur. De människor gör mot människor är idiotiskt men det vi gör mot djur, ne det finns inga ord för det. Men nu ska dessa idioter inte få så mycket mer uppmärksamhet idag, utan vill istället tacka alla underbara människor där ute som tar hand om sina små djur så otroligt bra! Och jag hoppas ni fortsätter vårda era små liv med respekt och kärlek in i deras andetag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0