Hopptävling

Blev väckt kvart i sju imorse, något jag inte blev så glad över och skickade iväg ett litet taskigt sms, förlåt! Men jag var jävligt trött. Såg Beck - spår i mörker igår till tolv och sedan såg jag på en djävulsk romans till halva innan jag somnade. Så upp vid kvart över åtta och var i stallet en kvart senare, bra gjort! Har stått på banan hela dagen och jag har så ont i ryggen nu. Vi har krattat och återställt hinder och höjt och fixat. De var nästan 200 startande idag och tror att minst 10 stycken ramlade av. De flesta ställde sig upp på en gång men en lite tjej tappade andningen, hon hade den coolaste ponnyn av alla! Men hon fick igång andningen igen och kunde gå ut. Dagens värsta händelse vad ändå när en tjej ramlade in i hindret och får med sig tränset av hästen, som sitter fast med martingal i sadeln. Hästen fick panik och började springa runt i hela ridhuset, han hoppades hindrena och rev hälften. Han fick med sig en kratta som flög en bit. Det var inte roligt att se, tränset slängde under magen på han och han bara sprang och sprang och sprang. Till slut fick vi stopp på han. De flesta gick omkull men några ramlade in i hindrena också. Två ramlade av efter mållinjen och en tjej ramlade av precis innan startlinjen. Det var även ponnyallsvenskan, final! Kändes lite tuft att få ha det. kommer inte ihåg vilket lag som vann men efter att ha byggt bort allt fixat i ordning över allt så hade två pappor åkt och köpt pizzor. Så alla satte sig i cafeterian och åt pizzor, inte min favorit men jag var så hungrig! Så hade vi lite möte också om vad som gick bra och vad vi måste ändra på! Och dagens höjdpunkt var ändå när Nisse sa att jag var hans idol! Tackar!! Nu ska jag duscha och sedan sooooooova! God nattsen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0