Vad är EVSC mot fotbolls EM?

Tänkte på det när jag cyklade hem från stallet idag för när jag, Monica och Annelie släpte ut stona i hagen började vi prata fotboll. Och de är lite äldre än mig och sa att det är inte fotbolls intresserade men ändå sitter dem framför tv:n och hejar på Sverige. Och jag är inte jätte intresserad av fotboll, jag tycker det är sjukt roligt att spela och jag älskar att spela fotboll men det händer inte för ofta tyvärr! Men ändå så är jag galet inne i fotbolls EM, jag tittar inte bara på Sveriges matcher, jag sitter och tittar på alla matcher! Som idag när jag kom hem var min brosas kompisar här för den ena skulle fixa våran data som går riktigt fort nu, allt förutom facebook! Kim gick och la sig för att han ska jobba imorgon bitti, så jag och hans kompisar satt och tittade på matchen mellan Italien och Frankrike, det tog för mig att förstå vilka som var vilka! Jag är helt inne på fotbolls EM! Och en tävling som jag också sätter mig in i är melodifestivalen och Eurovision song contest! Men efter den här veckan är de tävlingarna ingenting, dessa stora fotbolls mästerskap är så mycket roligare. För kan man verkligen tävla i musik? Njaaa..! Visst du behöver grymma låtskrivare och en grym artist för att få fram låten men det är ändå upp till lyssnarna att avgöra. Och vad röstar man egentligen på, låten eller artisten? De gånger Carola varit med har jag framför allt röstat på henne, inte låten. Jag hade bestämt mig innan jag hörde evighet att jag skulle rösta för 200. Sing for me var nog lite bättre men samtidigt är Carola en bättre artist. Det är inte samma fest och sammanhållning i melodifestivalen som det är i fotbolls EM!! Här hejar nästan alla på Sverige, det var några få spanijorer i Kungsan i onsdag, alla går runt i blågula kläder, alla sjunger hejarramsor, alla har kul! I melodifestivalen går alla hela tiden runt och hejar på sina olika artister och låtar, det är inte samma sammanhållnig! Som 2006 hamnade vi i en vild diskussion med en person som hejade på BWO, visst hade vi kul men fotbolls Em är snäppet roligare!! Och vi ska inte ens snacka om eurovision, Sverige är typ chanslösa där! Jag trodde verkligen på Perrelli men det sket ju sig. De senaste fyra åren är det en artist som kommit på top tio och det är våran superstjärna Carola. Martin Stenmarck, The ark och Perrelli hamnade i botten med bra låtar, enligt mig! Det går inte att tävla i musik med ett rättvist resultat, för alla tycker olika! I fotboll så är det inte avgörande hur många som tycker om de olika lagen, utan det är lagens prestation! Och inte kan jag säga att Melodifestivalen är mer underhållande än fotbolls EM, nej! Det som var underhållande i år var Kristan och Björn!

GO FOTBOLLS EM!!

Har jag svarat på frågan? Här kommer ett tydligare svar!
Eurovision är ingenting mot fotbolls EM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0