Jag kommer hem till dig jag är en....

...händig brud!

Hahaha! Det är nog det roligaste någon har sagt till mig "vad händig du har blivit". Tack mamma!

ihhh.. Anna kommer snart och jag ser för hemsk ut, mitt rum ser hemskt ut, min fågelbur ser hemsk ut. Just ja, vår fågel har flyttat in till mig igen.

Historien om fåglarna
Min bror sparade ihop till två fåglar och fick dem utan problem, de åkte bara iväg och köpte en bur och sedan två fåglar så var de klart men jag får minsann inte köpa någon hund. När vi bodde i hus så hade vi fåglarna utomhus på varma sommardagar i skuggan så de fick lite frisk luft. Och på något viss lyckades den ena fågeln bli lös men vi lyckades fånga in den igen tack vare en polis. Hm... ja vi ankalade inte på polisen utan vi bodde granne med 5 poliser. Snacka om att man var säker. haha! Men sen dog den ena fågeln och sedan flyttade vi till lägenhet och Kim hade såklart fågeln inne hos sig men när han skulle flytta ville han inte ha med sig fågel, ansvarsfullt! Så han bara lämnade den här och efter som jag böt rum fick jag fågeln. Och den är läskig! Flygger runt och har sig och ibland kraschar den in i vägen och fastnar i gardiner och har sig och jag som är livrädd för honom vågar knappt närma mig. Men han verkar må bra trots alla kraschar. Under tiden vi målade om och fixade i mitt rum så fick fågeln stå i köket och jag bad att han skulle få stå kvar där och det gick mamma med på. Men på midsommar när jag var ensam hemma så tyckte jag att han blev så ensam ute i köket efter som jag befann mig i mitt rum, tvrummet eller vid datan förutom då jag lagade maten. Så jag tog in han till mig och han såg ut att bli lyckligare. Så jag behöll han! Nu kan han flyga mycket mer och fortfarande hitta tillbaks till buren. Usch vad hemskt ordet bur låter! Den enda gången jag stänger in honom är när det är sovdags för att jag vill inte att han ska flyga ut mitt i natten och inte hitta hem. Nu kvittrar han jätte mycket och flyger, hihihi! Han är lite söt fast jag och alla mina vänner är rädda för honom! haha! Nu måsta jag städa åt han!



PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0