Hund, hund, hund

Jag har pratat jätte mycket med min bror och mamma idag och det enda ämnet har varit hundar! Och de fulaste av allt är att alla säger "när jag köper hund" om alla kategorier i ämnet. Så alla tre vill köpa en vovsing, förmodligen en varsin efter som typ ingen säger samma sak på frågorna.

Hundnamn:
Jag berättade för Kim att jag ville ha en hund som skulle hetta Techno och då kom han på att hans skulle heta Rave men ändrade sig sedan till Schlager. Hm...Schlager på en hund? Det är inte ens ett okej namn på en musikgener, haha! Sen satt jag och diskuterade hundnamn med min lillasyster Johanna och hon ska döpa sin till Torres, någon spansk fotbolls spelare som hon är helt inne i och då sa jag att min hund ska hetta Elmander. Men det är inte heller så jätte gulligt på en hund och det ska ju bli mitt efternamn senare ;) haha! Techno is the shit of dogname and my dog får gärna hetta det. På tal om engelska, jag läste mina ja vad heter det, typ utvecklingsplan från åttan till nian. Och den var inte vacker! Haha!

Hundras:
Min brosa vill ha en liten hund, inte chiauaua hund men en typ medelstor hund. Johanna vill ha en bordie terrier, mamma vill ha en schäfer och jag vill ha en berner sennen. Hm....! Jag kan faktiskt tänka mig de flesta raser men en berner sennen är drömmen!

Får väl se vem som blir först med att köpa sin lilla vovsing. Jag tror att Kim blir först och Johanna eller mamma sist. Men om bror inte skynda på kanske jag hinner före, du har ett år på dig, minst... :(

Men jag har kommit på en kungligt bra idé!! Men den håller jag för mig själv....!


Kommentarer
Postat av: Tonje

tjohoooooo. hehe, jeg håper virkelig du snart får din egen hund Jenn. Du fortjener det <3 den hunden kommer få ett fantastisk liv med deg som eier!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0