Det e sommar

Det är 2008 och det är sommar, vad händer då i Jennifers liv?
Imorgon (fredag) blir det shopping eller gröna lund, får se hur det blir! Jag borde väl hoppa över båda efter som jag har en sådan stor dröm just nu men så lite pengar! På lördag blir det i alla fall stan, då är det fotbollsfest för kung och fosterland, heja Sverige! Matchen mellan Sverige och Grekland trodde jag på 2-0 och det blev det också. Vad blir det nu då mot Spanien? Jag vill ju egentligen säga samma, 2-0 till Sverige men det känns lite självsäkert så vi säger 2-1 till Sverige! Hoppas ju självklart på minst 2-0, så ska vi säga 3-0 till Sverige? På söndag är det hopptävling men inte för min del efter som min lilla älskling är halt. Ska ner till stallet och heja på mina härliga stallkompisar istället och sedan blir det en underbar tripp till kyrkan på kvällen, tror och hoppas jag! Sen är det en ny vecka och då måste jag verkligen börja plugga körkortsteori ordentligt, jag ska verkligen klara teoriprovet på första försöket. Har MVG i trafikkunskap i skolan så har ändå en grund men det är mycket som inte sitter ännu. Det låter väl inte så kul att sitta och plugga teori på sommarlovet men jag vägrar betala massa onödiga pengar för att man inte kan och under skoltiden hinner jag absolut inte med något teoriprov! Ska försöka få in några dagar med min älskade Tessi innan hon åker iväg. Sedan har jag massa roligt på g innan jag drar vidare till min lilla ö! Wohooooo, då är det fest på riktigt! Eller hur C? I mellan allt festande blir det sol, bad och mycket glass, det blir även mycket övningkörning dock enbart i helt nyktert tillstånd, ska inte ens köra dagen efter! Gjorde ett arbete om rattfylla för att få mitt MVG i trafikkunskap och jag bölade och bölade under det arbetet. Aldrig i hela mitt liv ska jag köra full, inte ens med bara lite spritt i kroppen, usch! Hemfärd från ön så får vi se hur det blir senare, blir det Norrland i en eller två veckor? Jag hoppas självklart på två! Det är på ett sätt roligare att åka dem där sex timmarna ensam, för då sitter man med sin mp3 och bok och nöjer sig med det! När man åker med klassen finns det tid för mig och Anna att  leva om men då finns det typ ingen stanns i bussen där vi får leva om, så då hamnar man vid mp3 fast man vill göra massa annat. Sen finns de bussresor där vi lekt galenskap, hm... fy för våra hår alltså!!

Det var väl inte det skönaste att få ut och vi är så dumma att vi låter göra det en gång till. Aldrig mer säger jag bara. För sist tog det en evighet att få ut det och inte höll det sig fint sen heller.

Jag saknar min Anna så himla mycket men snart får vi förhoppningsvis ses. Hon ska bara åka iväg och bli lite brun först innan hon kan komma och träffa lilla bleka mig. Lite färg har jag faktiskt fått men nu flagnar mina ben och armar som bara den. Ansiktet har redan flagnat klart. Jag har smörjt och smörjt med allt möjligt, för det flagnar ju inte bara! I början gjorde det sjukt ont och det kliar ju som bara den! Först in i duschen och smörj runt med peelingskräm, jätte skönt, sen kommer man ut och på med body lotion och sedan på med solskydd! Vägrar bränna mig igen men den dagen som har ställt till med detta enlände var det inte ens meningen att jag skulle få färg på mig, jag visste ju att vi skulle få färg men inte total bränna oss! Och det som är så jobbigt när man är ute på sjön är att man inte märker när man borde sluta. Ligger man och solar märkar man ju när det börjar bränna och man smörjer in sig, går in eller byter sida. När man sitter där i en kanot eller vad det nu kallas så märker man inte att man bränner sig och man kan knappast byta ställning. Plus när man hamnar mitt en en storm som vägrar släppa ut oss från viken vi måste komma ut ur för att komma hem och vi hamnar i en vass och får panik! Haha! Jag och den där Anna råkar ut för allt känns det som men vi har alltid galet roligt! Ja, vi hade riktigt roligt innan vi fick den där paniken. Vi var genomvåta efter fem minuter i båten (kallar den båt eftersom jag inte vet vad vi satt i), sjöng och badade. Hade verkligen jätte roligt men det uppskattade inte riktigt alla, hoho! Och våran underbara promenad i Norrland, ja vad ska man säga! Tur var det att vi vågade fråga de där små killarna om vägen men vilse var vi minsan aldrig, vi hade ju hundra procent koll på hur vi skulle komma hem om vi vände, vi visste bara inte om raka vägen gick snabbare! Våra hjärna tillsammans är helt oslagbara, wohooo! Jag älskar dig bruden!

Nu ska jag vandra in på mitt rum sätta på göta kanal 2, locka håret och bara njuta av denna underbara kväll! Jag är jätte lycklig just nu, det är en sak som jag önskar vore annorlunda eller två egentligen, hade de två sakerna varit i guldläge hade allt i mitt liv verkligen varit perfekt men jag ska verkligen inte klaga. Det finns ju dem som har det så sjukt mycket värre, att det inte borde vara lagligt! Jag vandra ifrån att ägna mitt liv åt de människorna som knappt får ett glas vatten per år eller leva mitt liv i Sverige! Det går fram och tillbaka hela tiden och jag tror jag ska göra en riktig blandning, ha mitt liv i Sverige men då och då åka ner till Afrika och andra drabbade delar och hjälpa de människor som finns där! Allt känns bara så långt borta just nu, det kommer dröja ett tag innan jag står inför det valet! Något som jag verkligen skulle vilja lägga mina pengar i just nu är en hund! Jag kan klara mig utan den där shoppingen för 1000-2000 kronor i månanden som det blivit den senaste tiden, det är mest få små saker som igentligen är onödiga! Och jag är inte ens så ytlig att jag behöver de där kläderna, visst är det kul att vara lite fin men jag är lika lycklig i de kläder jag redan har. Jag köpte en tunika senast idag och blev jag lyckligare för det? Nej, för det första var den för liten! Jag orkade inte prova den i affären så ska åka in imorgon och lämna tillbaks den, eller byta! Jag kan inte lova mig själv att jag lämnar tillbaks den men jag ska försöka att inte ta något istället för den och absolut inget mer! Jag ska spara pengar till min lilla hund som jag en dag ska köpa, mamma börjar låta mer och mer osäker på sin sak att inte låta mig köpa hund! Jag får faktiskt köpa hund men det är pengarna som är problemet. Och mamma har sagt att jag ska ha allt ansvar för hunden och jag har inte bevisat att jag kan ta ansvar för ett djur tack vare våran fågel men hur kul är en fågel på en skala?! Och vem är det som tagit ansvar!? Det var väl ändå min bror som köpte den och när han flyttade hemifrån lämnade han fågeln hos oss, eller tydligen till mig, hur ansvarsfullt är det på en skala? Jag byter inte vatten varje dag och städar inte varje dag men så fort jag ser att det behövs och nu har jag äntligen fått ut fågeln ur mitt rum, sorry men du stökar till otroligt mycket, till köket och nu ska vi dela ansvaret för honom. Mamma kommer typ få allt ansvar för honom men jag har bevisat att jag kan ta ansvaret för två hundar och ansvaret för fyra småbarn. Nu är det bara pengarna som saknas....!

Detta är min absolut favoritras, leonberger! Den är rätt så stor, kan bli uppåt 80 cm i mankhöjd men jag älskar stora hundar! Jag vill ha en kompis och en lekkamrat inte ens accesioar. Jag vill kunna springa runt med min hund utan att oroa mig för att trampa på den. Men min moder är helt emot att jag köper en leonberger just nu och visst det är inte snällt att ha denna bjässe i en lägenhet men min dröm i framtiden är ju att ha ett stort hus ute i skärgården med en ännu större tomt och då blir det mer lägligt med

denna underbara ras men till dess vill jag ha en hovawart! Både leonbergern och hovawarten finns i flera olika färger, utbudet är större hos en leonberger men jag vill ha en rödbrun eller en rödbrun med mycket svart. Helt bruna är också riktigt fina, det var tack vare den bruna färgen som jag hittade denna underbara ras. Hovawart hunden finns i tre olika färger, en hel svart, en guldfärgad och en blandning. Jag är helt förälskad i den blandade! Den guldfärgade ser ju ungefär ut som en golden retriver, som är hur underbara som helst! Och denna blandning är jute lite som en långhårig rotwaieler som jag inte har en aning om hur man stavar, vi kör på rottis! Och de är också helt underbara, jag älskar hundar! ihihihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0