Aj!

Skit, skit, skit! Förlåt för mitt ordval men idag blev jag så himla taggad att börja träna på grund av en viss grej...! Jag byta om på två sekunder och sedan ville jag bara ut och springa. Gick ut till spåret och kunde knappt vänta tills jag fick börja springa och väl ute på grusvägen så satte jag fart. Men hela mitte högerben värkte, det gjorde verkligen ont men jag tänkte att det var väl nu i början som det gjorde lite ont men tog det lite lungt i början så började smärta gå över och då satte jag fart. I upp förs backen ökade jag ytligare för att hålla tempot och då kom den verkliga smärtan. Jag satte ner vänsterbenet i marken och sedan hoppade jag fram några steg innan jag lade mig på marken! Det gjorde så ont i min fott, så det var bara att vända och halta hemmåt. Kändes inte så roligt, hade ändå kommit en bit och den vägen kändes riktigt lång...

Har egentligen haft problem med mina ben enda sedan jag började med fotbollen. Då var det mina hälsenor som ständigt gjorde ont och detta bidde ett besökt hos doktorn som inte riktigt fattade vad det var. Men när jag sedan kom tillbaks med mina knän började han kolla upp min rygg och det visade sig att jag hade en nerv klämd och smärtan gick via mina ben. Åt tabletter för det några månader och sedan hade jag tabletter som jag tog då det gjorde ont men smärtan gick över och nu kommer den tydligen tillbaks! Men de sista åren har den även kommit via ryggen och det är värre än knäna och hälsenorna! Då känner man utgångspunkten från nerver och sedan sprider sig typ smärta ner i benen och upp i ryggen man blir svimfärdig!!!! Detta blir ofta aktuellt när jag är sjuk och ligger helt mongo ställning då kan jag knappt böja tillbaks ryggen för det gör så ont! Men det finns en fysisk smärta som faktiskt är värre än ryggen och det är stukade fötter, aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj!! Första gången jag stukade foten var jag typ fem år och hoppade från sängen till en madrass på golvet som gled undan och foten stukades. Andra gången var på Gotland och jag tränade fotbollsfintar och ramlade över bollen och stukade foten! Iiiih, vad ont det gjorde!! Och från de senare åren har jag inte ens koll på hur ofta jag stukat fötterna. På matcher och träningar, hela tiden! Har väl börjat träna för tidigt, så fort det kändes bra så gick jag till träningen och stukade den igen! De tre värsta gångerna var då allt började, på boda borg och under en match med för få spelare. Första gången hade vi match och jag stukade foten och hela matchen slutades spela (a) jag kunde inte gå av planen så de fick bära av mig och sedan blev det en tripp till sjukhuset för att vara säkra på att det bara var en stukning och det var det men det blev kryckor! Och gången på boda borg, då hade jag slängt iväg kryckorna och var inställd på att spela match dagen efter när jag ska kliva ner från en bräda och stukar foten på en kätting. Det gjorde inte sådär fruktansvärt ont! Gick in i nästa rum och gjorde det vi skulle där. Man skulle värmpa två ägg och sitta på en pinne som en höna för att lådan med stämpeln skulle öppna sig. Satt där på mitt ägg när allt började svartna och Sanna satt där på sin pinne och frågade hur det var och sedan började den röda lampan tjuta och vi därifrån och ner i kafiterian och tog ett glas vatten så blev det bätte med måenet men foten gjorde fortfarande ont. ingen match för mig dagen efter! Och den sista av dessa tre och egentligen den värsta gången, den första gången gjorde så sjukt ont, men den här var inte rolig den heller. Kommer inte ihåg när jag stukade foten kommer bara ihåg att jag gjorde det. Kylde ner den och allt själv, efter alla dessa gånger hade jag lärt mig vad som gällde. Jag nu fick mitt lag rulla på två centrar och tre backer, vilket gjorde dem trötta. Jag tyckte så synd om dem och vår tränare frågade om jag kunde spela och jag sa väl nej först men när jag såg hur trötta de var så knöt jag skon och sa att jag kunde spela. Och jag sprang ut på planen och efter bollen och försökte hänga med, men jag kunde bara inte stödja på foten! Jag spelade klart mitt byte och sedan gick jag och sa att det inte funkade....! Kom och tänka på den senaste gången, i skolan! Var och orienterade med Anna och klev upp på någon sten medan någon golfare skrek på oss och vips så var foten stukad. Inte roligt men det var inte jätte farligt denna gång, hoppade på kryckor för dagen och dagen efter haltade jag mest! Dessa kryckor gör ju så ont, händerna dör typ!!

Jag vill inte bygga upp min kropp på dessa blåa grejer och jag vill absolut inte börja med tabletter igen!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0