2007

De första dagarna lekte vi med Marcus och Rasmus, mina tvillingkusiner som är fyra år. Vi hoppade studsmatta, spelade kubb, badade, lekte häst och var helt slut om kvällarna. Om kvällarna turades vi om att läsa "Klockan 10.31 i Khao Lak" och den var jätte sorlig och vi orkade knappt åka till Kneippebyn och spela minigolft med kusinerna. Och efter ett stund kom Johan och Kristina och deras ybersöta hund Elvis. Åkte och tittade på en elefant och till det störa inne stället på Gotland ICA MAXI. När tvillingarna somnat satt jag och Anna uppe med Kristina och Johan och Daniel och Ywonne. Fick höra en massa roliga polishistorier. Så kom vi in på Carola också av någon anledning och vi fick frågan vart Carola var just nu. Och Anna svarar "här kanske" men jag tänkte att efter som hon var på Gotland i början av sommaren och nyss vart på Öland var det inte så troligt. Ett rätt till Anna.

Nu var det äntligen dags för en shoppingrund i Visby! Vi började vid dem stora affärerna utan för ringmuren men gick igenom dem ganska snabbt och gick innan för murarna och började med att gå fel men hittade tillslut fram till shoppinggatan. Efter halva gatan ringer mamma och säger att dem ska gå till glassbaren och äta glass. Och vi kan ju gå tillbaks eller gå andra dagar så vi började gå ner mot glassbaren och hittar ingen vi känner så jag ringer mamma och frågar vart dem är. De råkade stanna vid Stora torget och gick och tittade på alla saker där, så jag tänkte att vi kunde gå dit. Vi kommer precis ut från glassbaren då jag ser en bil sväng på på parkeringen framför oss. Och jag känner så väl igen bilen och det är Carolas registreringsnummer. Jag får halv panik och säger till Anna att det är Carola som får lika stor panik. Darrande går vi förbi och ställer oss runt hörnet och börjar ringa folk. Carola ser oss och vinkar glatt till oss innan hon går till glassbaren. När hon gått in ser jag Marcus och Rasmus och vi går till dem och darrande säger vi att Carola är här. Daniel ropar "Det är ju hon som kastar krukor" Vi går in på glassbaren och börjar välja glass, då står Carola där längst bort och läser på glassarna, vi går lite närmare men låter henne bestäma om hon vill prata med oss eller inte. När hon tittar upp och ser oss går hon fram till oss och ger oss varsin kram.
C "Hej tjejer"
V "Heeeeej"
C "Hur mår ni?"
V "Vi mår bra, hur mår du då?"
C "Jag mår bra, vi är här på liten semester och bara mysar. Ni med?
V "Ja"
C "Vad roligt, nu får jag se vad jag ska ta för glassar"
(sen sa vi lite till men kommer inte ihåg allt i ord)
Carola och vi går runt och kollar på glass och vi beställer våra och går precis förbi Carola när Kisfaldy kommer och kysser henne på kinden. Carola tvärvänder sig om och säger "Hjälp vad rädd jag blev, här står jag så kommer en främling och kysser mig tänkte jag" Hon tittar mot oss och vi garvar innan vi går ut och sätter oss vid ett ledigt bord. Sedan kommer Amadeus ut med sin glass och sätter sig bredvid oss och efter ett tag kommer Carola och sätter sig bredvid oss och tappar telefonen. Carola märker inget så Anna böjer sig ner och tar upp mobilen åt henne. Carola vänder sig om och hoppar till "Nämen hejsan". Sedan kommer Marcus och Rasmus och Daniel som frågar om dem ska sitta vid oss eller borta vid alla andra. Marcus stannar vid oss och Rasmus går med Daniel. Så ringer min telefon och vi börjar sjunga med i ringsignalen och Carola fnittrar, ICE mamma mu ringer och hon sitter typ fyra meter bort. "Är det hennes nya" och det var det ju inte. Carola sitter och babblar på mycket och högt så kommer en polare till henne och stort krulligt hår. "Tjenare Magnus" säger Carola och ger Uggla en kram, så pratar dem en liten stund, nästan ALLA tar kort. Några tjejer kommer fram till Carola och frågar om de kan ta kort efter som den ena var så lik Carola. Och det fick dem. "Om jag ändå vore lika snygg som du".

Anna sitter med Marcus i knät och tårkar bort glass från hans mun och slickar bort glassen som är på väg att droppa ner på dem. Carola sitter och illglor på dem innan hon säger "nu ska jag ringa snygghenke". Så Carola tar upp sin omorderna telefon och ringer Henrik och pratar på en massa, "norrmän går fet bort". Efter ett tag lägger hon på och börjar snacka om att det är after beach på kallbadhuset och Marmeledorkestern spelar där ett av hennes ex ingår! HAHA!! Anna uppmanar Marcus att springa till pappa medan vi går och slänger våra glassar och börjar gå mot Stora torget. Efter några sekunder åker en bil förbi oss och tutar som bara den och det är den där lilla Carola och vi vinkar tillbaka till ett fullt framsätte med vinkande ungar. Sedan köpte jag ett halsband på Stora torget, ett silverhjärta där de ristade in Bianca och efter som jag är hundberoende köpte Anna ett jätte gulligt hund halsband. Tack gullet. Så ringer mamma och berättar att vi kan vara kvar ett tag i Visby för det har skett en olycka på vägen hem. Så vi går på en promenad där vi gick 20 gånger när vi var på Carolakonsert. Storatorget-Strand hotell-Wisby strand. Och vem står på Wisby strands ballkong? CAROLA! Men hon ska inte störas så vi går ner mot after beachen där Amadeus och Victor spelar volleyboll så vi stannar kvar och kollar och dem är riktigt duktiga. Efter en stund kommer Carola ner springande och vill också vara med. Alla hejar på Carola men hon gör absolut INGENTING! Ett par killar skriker "Carola skjut iväg bollen nu" men tydlignen så såg hon inget. Både hon och vi garvar men efter ett tag springer hon upp till Wisby strand och Amades och Victor efter en stund. Men sedan kommer de tillbaks ikläda badkläder, inte Carola, och springer ut på bryggan och badar. Så vi blir badsugna men vill inte bada med Amadeus och vi har inga badkläder så vi viker upp byxorna och går ut och badar bena men det misslyckas! Anna blir helblött och min t-shirt är lite tår. Så vi går upp till gräsmattan nedan för Wisby strand men Carola är inte kvar och nu kommer Amme och Victor. Marmeladorkestern ska spela en sista låt, en schlager, en Carolalåt, fångad av en stormvind! Så vi springar dit för att kanske ska Carola upp dit men nej hon kommer springande mot oss. Alla tre stannar upp och Carola skrattar vilt och tar våra händer och frågar hur vi mår. Vi mår bra som bara den men är lite blöta och det ser hon och skrattar ännu mer innan hon springer iväg. Bra låt vrålar vi efter henne och hon vinkar och sätter fart mot Strand. Så möter vi mamma och alla andra och bestämmer oss för att åka hem, så vi börjar gå mot bilen och när vi står i baklukan och fixar så kommer Carola backande. Hon stannar till vid oss och vevar ner rutan.
"Är ni nöjda med dagen?"
"Ja, så nu ska vi åka hem. Ni då?
"Ja, vi ska åka och se om det finns något mysigt ställe att äta på"
"Okej"
"Ha det bra och så ses vi"
"Detsamma, hej då"
"Hej då"
Ännu mera vinkande och så backar hon vidare och vi backar efter. Så övernöjda och chockade över dagen åker vi hem och berättar allt i DETALJT för alla där hemma.

Vaknar glad och sätter på Water high och rå irreterar oss över den där FULA ANNA!!! Lotta ringer och frågar om vi är i Stenkyrka men det är vi inte. Dagens planer är lite mot våran vilja, vi ska först åka till Stenkyrka och se när Lovisa tävlar och sedan åka till Fårösund och träffa min bror och visst ska det bli kul att träffa brosan och se Lovisa hoppa men inte just i dag. Idag vill vi åka in till Visby och se om vi kan träffa på Carola idag igen, så vi ska skynda oss in till Visby efter Fårö. Vi börjar åka mot Stenkyrka men hittar inte där det ska tävlas så vi tänker hoppa över det och åka direkt till Kim men på vägen tillbaks står det "ryttartävlingar" så vi åker dit och träffar Lovisa på en gång. Hon står och gör i ordning sin häst, så vi går och tittar på när alla andra hoppar. Efter fyrtiofem minuter är det Lovisas tur och det gick kanon. Ingen tvekan och inte en enda snudd på någon bom, helt felfri! Vi går och grattar henne och sedan ska vi åka till vidare till Kim. Vi sitter i bilen och har åkt ut från parkeringen när Anna säger "Är inte det där Carolas bil" Mamma påstår att det sitter en kille i framsätet men backar snällt för att se om det är Carolas. Mamma "DET ÄR TA MEJ FAN CAROLA". Det är hennes bil det är hennes registreingsnummer och hon sitter i den och har ännu inte sett oss, så lite diskret kliver vi ut bilen och mamma åker själv till Fårö, vi gå och ställer oss vid hopptävlingen men kollar åt hennes håll vi är ungefär 80 meter i från henne och hon skriker "HEEEEJ TJEJER". Vi vinkar tillbaks och börjar gå mot hennes bil där det blir kramkalas.
C"Är ni här också, ska vi ses varje dag, är ni på färgan i morgon.Hur mår ni?"
V "Haha. ne. Vi mår jätte bra. Hur mår du?"
C "Jag mår bra. Har ni lyssnat av min mobil eller?"
V "Haha. Nej och vi är lika chockade som du men min kompis tävlar. Men vad gör Du här?"
C "Jaha. Amadeus ville spela fotbollsgolf. hade ni det bra igår?"
V "jadå. Du då?"
C "Ja, vi var och tittade på solnedgången, vi var liksom lite längre upp men lite mer neråt liksom, där det var lite lugnare än var det var i Visby, jätte häftigt var det. Jag tycker det är så dåligt väder, man vet liksom inte om det är kallt eller varmt, nu är det ju helt okej men så blir det kallt så snabbt igen. Hur går det för din värninna då?"
J "VA?" Jag tyckete hon sa hur mår din värninna och fattade inte vem hon menade och värninna? KOMPIS!!
J "Eh.. det går jätte bra hon är på prisutdelning just nu"
C "Jaha. Håller nån av er på med hästar?
J "Jag rider"
C "åh vad kul. Min syster red, hon är fem år äldre än mig, men jag liksom hm så sprang jag runt och lekte med kossorna"
Anna och Jennifer börjar asgarvar och Carola lägger upp lite grejer på biltaket och slår igen billuckan och går fram till förar dörren och hämtar en kalender.
C "Jag ska försöka komma på vad jag ska sjunga på måndag."
A "På livets ord?"
C "Ja precis. Och så ska jag försöka läsa men jag är så himla dålig på det, kommer alltid in massa annat."
Hon börjar fixa med grejerna på taket och hänger  väskan runt halsen. Och jag ser en liten bild längst ner på väskan, det är ju Carola! När Carola står och tittar på taket, puttar jag lite på Anna och pekar och båda börjar garva. Carola börjar fnittra och  tar sedan alla sina böcker och säger att hon nog ska gå till Amadeus. Så vi säger hej då och så går hon mot fotbollsgolfen och vi mot hästaran. Carola kommer strax tillbaks till bilen och skrattar och vinkar till oss och ropar att hon glömde en sak. När det gått ett tag och vi tror att hon gått ut på golfen går vi in på Ranchen och ska köpa mat. Vi ser ingen Carola och det känns lite bra så hon inte tror att vi förföljer henne, så har vi bestämt vilken mat vi ska köpa och har börjat fixa med brickan när toalett dörren öppnas och ut kliver Carola utan byxor. Visst det funkar men det var i kortaste lagret. Hon går fram till oss.
C "Ska ni äta lite nu?"
V "Ja, ska inte du spela golf?"
C "Nej det gör killarna jag ska också försöka äta lite. Är allt bra med er?"
V "hihi... ja allt är bra. Själv?"
C "Jo men jag gick ut och satt mig för att äta och efter bara några sekunder så POFF kom hela ranchen men ska försöka äta lite där borta nu. Ha det så bra"

Så går vi ut och äter sedan går jag och Anna till tävlingen och låter Carola "läsa sina böcker"! När vi står och spelar fotboll några meter ifrån henne ser vi hur hon sitter med sin böcker uppslagna men mobilen i högsta hugg! Konstigt att hon inte läser ut sina böcker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0