2007

Såg i tidningen att Carola skulle vara med på svenska eldsjälar i Globen och att de skulle kosta 300 kronor för en låt och sedan träffa henne. Och med min ekonomi just då kändes det hopplöst men Micke fixade biljetter för 10 kronor till oss. Cissi skulle följt med men det blev tydligen strul. Försökte få med Sara också men det var tydligen inte hennes grej. Bjöd Pellesvanslösarna på de extreamt dyra biljetterna

Åkte in till stan vid fem och träffade Ida och Elli. Vi åkte direkt till Globen och satte oss på Donken. Sedan började vi gå runt och "mingla" lite. Så ringde Natasha mig och vi fick våra biljetter så vi kunde gå in och sätta oss på våra platser. Jag trodde vi hade fått platser på B eller C läktaren men vi satt på A läktaren och första raden. Dock inte så nära scenen men en bit in i programmet ringde Micke till Ida och sa att det fanns tre platser bredvid dem mycket nämre scenen. Så vi fick väldigt bra platser. Carola sjöng mitt i ett äventyr på ett litet annorlunda sätt och dansa runt med stolar. Mitt emot oss satt Amadeus och efter att Carola uppträtt gick han och hans kompis och då trodde vi att hon skulle åka med dem direkt. När alla artister gick upp på scenen såg vi först inte Carola och tyckte det var tråkigt att vi inte skulle få träffa henne. Men efter en tag såg jag hennes dansare och kunde skilja ut henne på längden och det vita hon hade runt halsen. När galan var slut gick vi ner till scenen och försökte få kontakt med Carola. Så kom Gunilla Backman och ställde sig i vägen och vi var inte så jätte snälla mot henne, utan vi bad henne flytta på sig. Och sen kom Matilda och Anna, Anna bad mig spotta på Gunilla men det vågade jag verkligen inte. Sedan kom Carola fram till oss, så tog hon alla i handen. Ida fick sträcka sig lite. Så sa hon och vi gott nytt år och sedan gick hon av scenen. Men stod på sidan av scenen och intervjuades så vi stod där och titta på och sedan kom en vakt och sa att vi skulle gå upp på läktaren. Så det gjorde vi, vi gick och ställde oss precis ovanför Carola men så såg Lotta oss och går och säger till en vakt. Så den vakten säger att vi ska gå ner och det gör vi, där nere säger en annan vakt att vi ska gå upp på läktaren och sedan var vi tvungna att lämna arenan. Då gick vi och hämtade våra jackor och gick till garaget, där stod det redan massa fans men av Dannytypen. Erik, Mattias och Danny kom åkande i en bil ganska direkt. Jag skämde ut mig genom att hoppa och vinka, så kul att driva med dem där idolfjollorna! När de åkt kom de tre till Dannyfans och ställde sig vid oss och väntade. Efter en stund sa vi att Danny redan åkt och de gick därifrån. Agneta Sjödin kom i sin bil med massa ungar i, Kisthi och hennes gäng kom och hoppade in i en taxi. Kören kom och sedan kom Martin Stenmarck och Morgan Alling. Så stod vi och diskutera om vi vågade säga något till Martin men han pratade först med Morgan och sedan i telefonen men jag var ändå tvungen innan han gick så jag utbrött ett Hej då snygging, han började garva och sa hej då. Och det skulle Ida skriva i sin blogg. Sedan kom REA-gänget och vi började ropa på Anders. Sedan såg vi Micke och några gå mot tunnelbanan så vi ringde honom och han sa att Carola redan hade åkt men vi stannade kvar. Efter en stund öppnar portarna och en lincoln kommer åkande. Det är enbart Carola som sitter i bilen, hon vevar ner runtan och stoppar ut handen och gör peace och får tre peacehänder tillbaka.
Carola "Tjejer, vart ska ni?"
Jennifer "Västerhaninge"
Carola "Västerhaninge. hm.. det är lite långt"
Jennifer "Eller centralen eller något sånt"
Carola "Men hoppa in ni ser ut att frysa"
Så vi hoppade in i bilen och där bak låg det bestick, en tallrik, bananskal och en macka, så vi frågade henne om hon åt middag i bilen. Så började vi diskutera vart hon skulle släppa av oss. Hon fråga vart närmsta tunnelbana låg och den låg precis ovanför oss för vi stod i ett rödlyse under tunnelbanan men sedan kom hon på att det är pendeln till Västerhaninge, så centralen skulle bli bra. Men hon skulle egentligen inte förbi där men det skulle Lotta och vi skulle ändå åka och träffa henne så vi kanske skulle byta till hennes taxi där. Carola frågade när nästa tåg går och jag frågade om hon hade någon klocka, och det hade hon, hon pekade på den. Men jag var ändå tvungen att fråga vad den var. Fem över elva och det tog en stund för mig att hitta klockan. Så åkte vi förbi några Carolafans och Carola tuttade och de blev jätte glada. Så åkte vi till ett hotell där Carola klev ur och pratade med Lotta och vi började ta kort på oss med mobilerna och jag smsade Sara som inte trodde att jag satt i Carolas bil. Så hoppar Carola in i bilen direkt när jag får sms och hon undrar va det var som lät och frågade om det var en bebis och när vi sa att det var hon ville hon höra men hon skulle kolla vart hennes mobil var först så hon klev ur och gick och hämtade sin handväska hos Lotta. Sedan hoppade hon in i bilen igen och frågade om hon fick höra, så satte vi på låten och hon började nyna med lite och frågade när hon sjungit den och så. Så fick hon ett sms från Carolina Kluft och hon berättade att hennes mobil brukade bli bombad efter att hon gjort såna här officiella saker men inte idag och så började vi diskutera vad vi tyckte om showen. Att Carola var bra var alla överns om, sedan sa jag Martin Stenmarck men det tyckte inte Carola. Först sa hon att hon inte riktigt såg alla men också att hans show inte var någon bra men jag sa att han var snygg i alla fall och hon sa ojo. Sedan började hon prata om E.... och vi fick lägga till M.D och dem tyckte hon var bra och vi sa väl ett litet osäkert aa. Så diskutera vi hennes uppträdande lite och vi sa att det var bra och liter annorlunda och de höll hon med om hon trodde att publiken satt kaffét i halsen. Så började vi prata lite om vad vi och hon skulle göra på nyårsafton och vad som väntade 2008 och det ska tydligen bli ett bra år och det kommer en spelning snart tror hon.
Carola "Bor alla i Västerhaninge?"
Jennifer "Nej, bara jag."
Carola "Vart bor ni då tjejer?"
Ida och Elli "Uppsala"
Carola "jaha. jag hade tänkt åka till livets ord imorgon, de har konferans"
Ida "Ellinor var där igår"
Carola "Vad sa du?"
Elli "Jag var där igår"
Så började dem prata lite om det. Kommer inte ihåg allt vi sa i detalj men roligt var det och fort gick det!! Vi åkte från Globen och runt till hotellet och sedan därifrån till centralen. Vi hoppade in i bilen elva och klev ur tjugo över. Hallelujah moment!
När hon släppte av oss på centralen tackade vi för skjusen tog hand och klev ur och där stod det lite människor och tittade på oss och de fortsatte titta när vi diskuterade om vi skulle planka eller inte.
  
Bild 1: Carola inne i globen
Bild 2: Ida och Elli i Carolas bil
Bild 3: Jag och Elli i Carolas bil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0