Connect

Orkade ju inte skriva så mycket i onsdag men nu är jag på krigsstigen igen, haha! Tittade på ett möte från Colour 2005 med en tjej som var grym! Jag är inte lika grym som hon och kan därför inte återberätta det så bra, speciellt inte översätta. Det är lätt att höra det hon säger på engelska och förstå det själv men har svårt att sätta svenska ord på det och engelska kan jag inte skriva på.

Hon pratade om att det finns alltid två vägar här i livet! Det finns en bred väg och en lite smalare väg, när man står där vid sitt vägval så kan man välja antingen den breda eller den smala vägen. Denna breda vägen är väldigt lätt att gå medan den smala vägen är lite svårare men man får ut mer av det.

Ja, hon sa ju mer än så om just detta! Men det fick mig att tänka väldigt mycket och att man alltid ska ta sina beslut ut efter det här. Jag tror aldrig jag riktigt tänker innan jag tar mina beslut, känns inte som om jag tar så mycket beslut. Men som nu har jag två beslut framför mig, fotbollen och att plugga vidare. Jag kan gå den breda vägen och strunta i fotbollen, det är ju jätte enkelt, verkligen super enkelt! Men tar jag den lite smalare vägen och börja med fotbollen så får jag ut mer av det, det är lätt att sitta här och skriv att jag ska börja men vågar jag det i höst, det är frågan! Är Tessi lika på i höst, så börjar jag! Åh, vad roligt! Jag vill ju börja! Och med skolan har jag ingen aning om vilken som är den breda eller smala vägen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0