Åh, vad jag vill ha hund!

Jag vill, jag vill, jag vill! Jag har tid för en lite rackare, jag har råd att köpa en lite sötnos och jag har råd att försäkra den varje månad och jag har råd att ge den mat och vi behov kan jag få fram pengar för vetrinärkostnaden men jag har ingenstanns att ha min älskling när jag går i skolan. Det är där skon klämmer! Och rasen då ra! Det finns ju så många otroligt söta raser men man kan ju inte bara gå efer utseendet. Har läst om sjukt många olika hundraser, tittade på massa under hundutställningen och har återigen suttit vid datan och läst om de olika hundraserna men det säger inte för mycket. Det står typ att alla hundar är hopplösa, nej men typ! Och en leonberger och berner sennen är jag ju helt kär i me de är ju för stora! Men har hittat en ras som jag faktiskt gillar väldigt mycket både utseendet och personligheten, hovawarten! Sen har ju jag mina fyra favorit hundar sedan tidigare men de känns så vanliga och jag ska ju alltid ha allt ovanligt. Zantos, världens underbaraste golden retriver, saknar den hunden som bara den men ska troligen åka till han (och Cissi, hihi) i augusti! Sedan Nova, himla underbar hund, jag har lust att sno henne, hihi, en labrador! Jenny Galadriel min hund under min barndom, en springer spaniel och den  hunden var verkligen snäll! Och så Sune och Stina såklart, två bordie terrier och de är så roliga! Sune är jätte gammal och sjuk och Stina är ganska ung och frisk. Sune är pigg som bara den, vill ut och gå hela tiden medan Stina hellre ligger kvar hemma och sover! Seriöst, man får bära henne typ halva promenaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0